Produkt přidán do košíku
Chcete se stát úspěšným PRODEJCEM? Milan Hátle, oceněný prodejce, vám poradí jak na to
V našem magazínu vám přinášíme rozhovor s oceněným prodejcem Milanem Hátle z pobočky Agromex v Cerekvici. Pokud máte zájem o pozici obchodníka v Agromexu, najdete zde cenné tipy, jak se stát a být úspěšným obchodníkem v oblasti špičkové zemědělské techniky. Nechte se inspirovat Milanovými radami a zjistěte, jaké dovednosti a přístupy vám mohou pomoci dosáhnout úspěchu.
Jaké klíčové dovednosti považujete za nezbytné pro úspěch v obchodu se zemědělskou technikou?
Obchod je o pocitu! Není až tak o klíčových dovednostech, ale o souboru maličkostí, díky kterým to prostě celé funguje. Do dnešního dne, se mi zatím nejlépe osvědčilo být prostě „normální“, svůj, na nic si nehrát. Nikdo se nechce opakovaně potkávat s povýšeným, arogantním, či příliš „chytrým“ člověkem. Základní vlastnosti prodejce, jako je pokora, spolehlivost, odolnost, dodržování dohod, dochvilnost, trocha nadhledu je jasná cesta k úspěchu.
- Je dobré něco vědět o nabízených produktech.
- Osobní přesvědčení o kvalitě firmy a produktu
- Při prezentaci je dobré tvrzení podložit zkušenostmi z praxe
- Na jednání je dobré, být pozitivně naladěný a cítit se dobře (příprava na schůzku). „Pokud se nesměju, neotvírám krám".
Jaké byly vaše největší výzvy při práci s klienty a jak jste je překonali?
Největší výzvou je najít společnou cestu s člověkem, který se zdá na první pohled nepřístupný, nesympatický a mrzutý, a v soukromém životě bych jeho přítomnost nevyhledával…Stává se totiž, že zdání klame, a může se z něj vyklubat významný dlouholetý obchodní partner.
- Nejlepší je vždy konfliktům předcházet (připraveností, odborností, opakovanou kontrolou).
- Každý problém je příležitost!
- Když už problém, konflikt či nesrovnalost nastane, tak s pravdou ven. Je to často pro oba velmi nepříjemná situace, ale když dva chtějí, téměř vždy se najde společné řešení. Naopak tím dokážeme dosavadní vazbu posílit, protože se v krizové situaci jednalo fér – tím i do budoucna. – viz vytvoření úspěšného dlouhotrvajícího vztahu.
Jaké faktory považujete za rozhodující pro vytvoření úspěšného obchodního vztahu s klienty?
- Projevit skutečný zájem cíle, přání, potřeby a tužby zákazníka.
- Nebýt jen prodejce, ale i poradce = budování důvěry – dlouholeté parťáctví
- Navazovat na situace, o kterých jste se bavili na předešlém rozhovoru (dovolená, závody, svatba atd.)
- Není složité udělat obchod plný polopravd a prodej za každou cenu, důležité je, aby se zákazník opakovaně a spokojeně vracel.
Co byste poradili novým obchodníkům, kteří se chtějí připojit k našemu týmu?
- Být trpělivý, vytrvalý, psychicky odolný, začátky nejsou jednoduché
- Jezdit, opakovaně potkávat obrovské množství zákazníků
- Jednat se správnými lidmi
- Dělat práci emočně, čím lepší emoce, tím ji děláte více a raději
- Práce prodejce musí i bavit, nejde dělat jen pro peníze
- Sebevzdělávání i mimo pracovní sektor
- Obklopovat se a nechat se učit od úspěšných lidí
- Důležitá je i podpora a pochopení rodiny, často práce i po řádné pracovní době
- Operativně být na příjmu telefonu
- Na konec to vůbec nejdůležitější, práce v super kolektivu kolegů, na které se mohu bez okolků obrátit, když se zrovna nedaří !!!
Zakončení oblíbeným citátem: Setkáváme se, abychom rostli a společně tvořili zázraky.
Zpět na seznamDůraz klademe na pravidelné vzdělání obchodníků
V Agromexu klademe velký důraz na vzdělávání našich prodejců, aby dokonale rozuměli produktům a potřebám zákazníků, což zajišťujeme pravidelnými produktovými školeními.
Interview s Ing. Romanem Nedomou, produktovým specialistou kolových traktorů
Mohu se zde sebarealizovat, své nápady a myšlenky uvádět v život a pak také v úspěch