Poloměr otáčení pouze 10,1 m
Když se posunování stane vaším novým koníčkem.
Nový Fendt 500 Vario Gen4 nabízí vynikající manévrovatelnost s poloměrem otáčení pouhých 10,1 metru.
V těsném prostoru Fendt 500 Vario Gen4 demonstruje, jak průkopnická technologie a sofistikovaný design dokonale spolupracují. S poloměrem otáčení pouhých 10,1 m zvládá s působivou lehkostí všechny stísněné prostory, například při nakládání, úzkých vjezdech do zemědělských podniků a úzkých souvratích. Toho dosahuje důmyslný hnací ústrojí VarioDrive, které aktivně zatahuje samostatně poháněnou přední nápravu do zatáčky pomocí tzv. efektu zatahování. Výsledkem je až o 10 % menší poloměr otáčení při zachování plné trakce bez jakéhokoli napětí v hnacím ústrojí. Kompaktní konstrukce traktoru dále podporuje toto agilní ovládání a zajišťuje přesné a bezpečné manévrování, a to i s předním i zadním nářadím. I při tažení traktoru zůstává 500 Vario Gen4 extrémně obratný díky parkovací poloze spodního závěsu, která zabraňuje kolizím mezi ojí a spodními závěsy. Ať už se jedná o stohování balíků na dvoře, manévrování např. s lisem na poli nebo přepravu úzkými vesnicí – Fendt 500 Vario Gen4 posouvá manévrovatelnost na novou úroveň.
Inteligentní přidaný výkon až do 10 koní
Když pochopí, kdy potřebuješ víc.
Nový Fendt 500 Vario Gen4 s inteligentním o 10 koní vyšším výkonem díky systému Fendt DynamicPerformance.
Extra výkon, který vydrží – Díky konceptu zvýšení výkonu Fendt DynamicPerformance (DP) nabízí Fendt 500 Vario Gen4 až o 10 koní vyšší výkon pro zvýšení produktivity a efektivity a zároveň snížení spotřeby paliva.
Na rozdíl od konvenčních konceptů zvýšení výkonu Fendt DynamicPerformance automaticky detekuje, kdy vedlejší spotřebiče, jako jsou ventilátory, přívod stlačeného vzduchu, klimatizace nebo hydraulické čerpadlo, vyžadují dodatečný výkon. Fendt DP poté tuto skutečnost odpovídajícím způsobem kompenzuje a zajišťuje tak konzistentní výkon a tím i vyšší produktivitu. To platí pro zpracování půdy, práci s vývodovým hřídelem, přepravu a dokonce i stacionární práci s vývodovým hřídelem, například s krmným míchacím vozem. To vám umožňuje efektivně využívat více výkonu – konzistentně a spolehlivě.
Menší poloměr otáčení o 10 %
Pokud chrání to, co je pro vás cenné.
Nový Fendt 500 Vario Gen4 kombinuje trakci a šetrnost k půdě díky revolučnímu pohonu VarioDrive.
Efektivní práce s výkonnou trakcí a zároveň ochrana půdy – Fendt 500 Vario Gen4 kombinuje obojí v sofistikovaném celkovém konceptu. Tato generace představuje první použití revolučního jednostupňového pohonu VarioDrive v této řadě, který zajišťuje maximální trakci bez poškození půdy díky plynulému a automatickému rozdělení výkonu mezi přední a zadní nápravu. Fendt Torque Distribution přesně rozděluje točivý moment na hnací nápravu s nejlepší přilnavostí. Výhoda je obzvláště patrná na citlivých površích, jako jsou travní porosty nebo vlhké půdní podmínky: trávník zůstává neporušený a struktura půdy je chráněna. Optimální přenos výkonu zároveň zajišťuje plynulý nárůst trakce, což nejen zvyšuje účinnost, ale také výrazně snižuje opotřebení pneumatik a spotřebu paliva. Efekt zatáčení navíc snižuje poloměr otáčení až o 10 %, což umožňuje nejostřejší a nejklidnější zatáčení na souvrati – a tím šetří drahocenný čas.
Fendt 500 Vario Gen4 však nabízí ještě více. Díky plně integrovanému systému regulace tlaku v pneumatikách VarioGrip lze tlak v pneumatikách upravovat i za jízdy – pouhým stisknutím tlačítka na terminálu. Například při práci na poli lze tlak snížit, aby se zvýšila kontaktní plocha pneumatiky s povrchem a minimalizovalo zhutňování půdy. Na silnici však vyšší tlak v pneumatikách zajišťuje větší jízdní stabilitu, nižší valivý odpor, a tím i nižší spotřebu paliva a menší opotřebení. Výsledek: až o 8 % větší trakce na poli* s až o 8 % nižší spotřebou paliva*. Protože Fendt 500 Vario Gen4 chrání to, na čem vám záleží.
*Univerzita aplikovaných věd Jižního Vestfálska, Zemědělská ekonomie, Soest
FendtONE 1 Systém – plná kontrola
Když na pozadí probíhá záznam vodicích linií.
Nový Fendt 500 Vario Gen4, protože chytrá zemědělská technologie může být také jednoduchá.
Navigační systém „Pracovní pruh“ je součástí rozšíření Fendt Contour Assistant a umožňuje traktoru objíždět překážky – zcela nezávisle na hranicích pole. Navigační systém se automaticky a v reálném čase přizpůsobuje pracovním podmínkám tím, že se orientuje na již obdělanou plochu. Tím odpadá nutnost předem definovat hranice pole.
Tato funkce je vhodná nejen pro zkušené řidiče, ale také nabízí snadný vstupní bod. Systém pracovních pruhů se osvědčí zejména v méně složitých aplikacích s tříbodovým závěsem. Je ideálním řešením pro spontánní úkoly nebo situace s krátkým časovým harmonogramem.
Silná nosnost 4,9 t
Pokud už nechcete dělat kompromisy.
Nový Fendt 500 Vario Gen4 s výkonným užitečným zatížením 4,9 tuny a ještě nižší spotřebou paliva.
Stvořen pro velké věci. Fendt 500 Vario Gen4 kombinuje maximální výkon s působivou účinností. S působivým užitečným zatížením 4,9 t nabízí potřebné rezervy pro náročný a bezpečný provoz, a to i s těžkými kombinacemi nářadí – a to při zachování nízké spotřeby paliva. To je možné díky unikátní lehké konstrukci rámu ve spojení se zvýšeným zatížením náprav a podpěr. Ať už při přepravě, na poli nebo při použití s čelním nakladačem – Fendt 500 Vario Gen4 splní očekávání.
Motor a převodovka
Kompaktní konstrukce, vysoký výkon: Fendt 500 Vario Gen4 kombinuje inteligentní technologie s maximální účinností. Díky osvědčeným technologiím, jako je Fendt DynamicPerformance (DP), systém řízení traktoru (TMS) a automatická kontrola zatížení 2.0, předvídá potřeby, reaguje přesně a citlivě zvládá každou výzvu – ať už na poli, během přepravy nebo při použití čelního nakladače. Fendt 500 Vario Gen4, poháněný motorem AGCO PowerCore50 s vysokým točivým momentem a vybavený jednostupňovou převodovkou Fendt VarioDrive, kombinuje maximální trakci s nízkou spotřebou paliva – dokonale přizpůsobený požadavkům moderních farem
AGCO Power CORE50
Motor AGCO Power CORE50 s nízkorychlostním konceptem Fendt iD nastavuje nové standardy v technologii motorů. S objemem 5,0 litru a čtyřmi válci nabízí působivé výkonové rezervy a zároveň maximalizuje spotřebu paliva, jak dokládají nezávislá měření provedená DLG (Německou zemědělskou společností) pro časopis profi Landtechnikmagazin (06/25) na traktoru Fendt 600 Vario, který využívá stejnou generaci motorů.
Motory řady CORE jsou schváleny pro použití s alternativními palivy, jako je HVO, podle normy DIN EN 15940 – což je důležitý příspěvek ke snižování emisí CO2. Díky nízkorychlostnímu konceptu Fendt iD pracuje motor s mimořádnou účinností: Rozsah otáček sahá od 800/950 ot/min při volnoběhu až po nízkých 1 900 ot/min při jmenovitých otáčkách. To zajišťuje plynulý a úsporný provoz. Bezúdržbová hydraulická zdvihátka umožňují automatické nastavení vůle ventilů a přispívají k chodu s nízkými vibracemi. Motor traktoru Fendt 500 Vario Gen4 přesvědčí svým tichým chodem, nízkou spotřebou paliva a obzvláště nenáročným provozem na údržbu – ideální pro každodenní použití v náročných podmínkách.
- Otáčky: 1 900 ot/min
Efektivní čištění chladiče pro maximální výkon
Při prašných pracích a při použití čelně neseného nářadí, jako je sekání, mulčování nebo orba, se mohou v oblasti chladiče hromadit usazeniny, které vyžadují dodatečné čištění a přerušení práce. Volitelný reverzní ventilátor v takových situacích zajišťuje spolehlivé čištění sání vzduchu. Lopatky ventilátoru jsou hydraulicky ovládané a přesně se nastavují a krátkodobě obracejí směr proudění vzduchu.
Tato funkce reverzace umožňuje efektivní samočištění mřížky chladiče – aktivuje se ručně nebo automaticky pomocí terminálu. Zejména za náročných provozních podmínek přispívá ke konzistentně nerušenému proudění vzduchu, konstantnímu chladicímu výkonu a výrazně snižuje spotřebu paliva. V kombinaci s nízkorychlostním konceptem Fendt iD to nejen zvyšuje účinnost, ale také snižuje nároky na údržbu.
Automatický provoz s optimálním výkonem – s automatickým omezením zatížení 2.0 a TMS
Díky dále vyvinuté automatické regulaci limitu zatížení 2.0 v kombinaci se systémem řízení traktoru (TMS) traktor vždy pracuje v optimálním rozsahu výkonu. TMS automaticky upravuje otáčky motoru a převodový poměr pro optimální výkon, zatímco regulace limitu zatížení určuje maximální povolený pokles otáček motoru při zatížení, než se převodovka upraví. Uživatelé jednoduše nastaví požadovanou rychlost – systém se o zbytek postará automaticky. Výsledkem jsou znatelné úspory paliva, zvýšená efektivita a působivé pracovní výsledky.
Inteligence spojená s výkonem:
Pohon VarioDrive
Jednostupňový koncept pohonu Fendt VarioDrive s nezávislým, beztlakovým pohonem všech kol je již známý z řad Fendt 600 Vario, Fendt 700 Vario, Fendt 900 Vario a Fendt 1000 Vario. Tento pohon umožňuje plynulou, dynamickou jízdu při jakékoli rychlosti od 0,02 do 50 km/h, nezávislý, variabilní pohon všech kol až do 25 km/h a nejmenší možný poloměr otáčení díky efektu zatahování. Výsledkem je maximální ochrana půdy, zvýšená účinnost a snížené opotřebení stroje.
Efekt zatahování zmenšuje poloměr otáčení až o 10 %, což umožňuje snadnější a přesnější manévrování. VarioDrive navíc zajišťuje beztlakový přenos výkonu i při průjezdu zatáčkami, což zaručuje maximální ochranu půdy – zejména ornice a trávníku v travnatých porostech.
Fendt Torque Distribution zajišťuje konstantní trakci inteligentním rozložením točivého momentu na nápravu s nejlepší přilnavostí. Tím se minimalizuje prokluzování, což traktoru poskytuje maximální trakci a optimální přenos výkonu.
Prodloužený interval výměny převodového oleje, z 2 000 provozních hodin nebo 2 let na 4 000 provozních hodin nebo 4 roky, navíc výrazně snižuje náklady na údržbu.
- až o 10 % menší poloměr otáčení
Vývodový hřídel a hydraulika
Hydraulický systém a čtyřstupňový vývodový hřídel traktoru Fendt 500 Vario Gen4 společně tvoří základ pro výkonnou, efektivní a všestrannou práci. Citlivé hydraulické ovládání umožňuje přesný provoz s širokou škálou nářadí, zatímco robustní čtyřstupňový vývodový hřídel zajišťuje spolehlivý přenos výkonu s nízkou spotřebou paliva. Díky promyšlenému konceptu ovládání lze oba systémy pohodlně a efektivně ovládat.
Jeden traktor. Nespočet možností. Maximální hydraulický výkon.
S průtokem až 109 nebo 152 l/min dodává Fendt 500 Vario potřebný hydraulický výkon pro náročné aplikace – efektivně, přesně a spolehlivě. Čerpadlo s detekcí zatížení zajišťuje rychlé a dle potřeby zásobování olejem a maximální přesnost regulace. Vzadu je k dispozici až pět ovládacích ventilů, vpředu maximálně dva a další dva nebo tři prostřednictvím vícenásobné spojky – ideální pro použití s čelními nakladači, čelními a zadními sekačkami, obraceči, shrnovači, secími stroji a mnoha dalšími.
Fendt 500 Vario Gen4 může být také vybaven přípojkami Power Beyond, které umožňují obzvláště přesné a bezztrátové ovládání hydraulických funkcí. Nářadí je zásobováno olejem pouze tehdy, když hydraulický výkon skutečně potřebuje. Volitelně jsou k dispozici ploché spojky FFC. Ať už se jedná o travní porosty, ornou půdu nebo speciální plodiny – Fendt 500 Vario Gen4 se flexibilně přizpůsobí široké škále aplikací.
Vždy ve správném rozsahu otáček
Standardní čtyřstupňový vývodový hřídel (540/540E/1000/1000E ot./min.) umožňuje obzvláště efektivní provoz. Díky čtyřem volitelným rychlostem lze vývodový hřídel vždy provozovat v optimálním rozsahu výkonu. To nejen zvyšuje produktivitu, ale také výrazně snižuje spotřebu paliva. Elektrohydraulická předvolba a režimy ECO dále zvyšují efektivitu – v kombinaci s vysokou úrovní uživatelské přívětivosti, kterou nabízí koncept ovládání FendtONE. Další ovládací prvky na obou zadních blatnících usnadňují ovládání mimo kabinu traktoru, šetří čas a zvyšují efektivitu při každodenním používání.
Automatická funkce a stacionární provoz
Automatická funkce traktoru Fendt 500 Vario Gen4 umožňuje zjednodušené ovládání a zvýšení efektivity. Zadní vývodový hřídel lze přiřadit tlačítku na páce pojezdu a automaticky se zapíná a vypíná v předem definovaných polohách závěsu. Při stacionárním provozu lze dosáhnout uložených otáček vývodového hřídele, když je vývodový hřídel aktivován externě. Tím se eliminuje nutnost nastupovat do kabiny, například při plnění cisterny na kejdu.
Asistenční systémy řidiče, které dělají rozdíl
Fendt je synonymem pro inteligentní technologie, které kombinují bezpečnost a komfort. Patří mezi ně důležité asistenční systémy, jako je hydraulická pomocná brzda, asistent brzdění přívěsu (TBA), automatická parkovací brzda a automatická uzávěrka řízené nápravy. Tyto systémy bezproblémově spolupracují, aby zajistily co nejlepší bezpečnost jízdy při tažení, a to i v náročných podmínkách.
Automatické blokování řídicí nápravy
Automatická blokace řídicí nápravy zajišťuje přesné a bezpečné ovládání – zcela bez manuálního zásahu. V rámci definovaného rozsahu rychlostí až do maximální rychlosti 25 km/h je řídicí náprava aktivní, což zvyšuje ovladatelnost jízdní soupravy a minimalizuje opotřebení pneumatik. Pokud je překročena uložená maximální rychlost, řídicí náprava se automaticky zablokuje, aby byla zajištěna stabilní ovladatelnost jízdní soupravy i při vyšších rychlostech. Náprava se také automaticky zablokuje při couvání, což usnadňuje manévrování. To výrazně snižuje zátěž řidiče a zároveň zvyšuje bezpečnost.
Asistent brzdění přívěsu: Plná podpora při jízdě z kopce
Asistent brzdění přívěsu (TBA) stabilizuje jízdní soupravu s pneumaticky brzděným přívěsem v kritických situacích. TBA nepřetržitě sleduje tah přívěsu vůči traktoru a automaticky upravuje brzdný tlak, a to i bez sešlápnutí brzdového pedálu. TBA se aktivuje podle potřeby při rychlostech až 25 km/h, čímž poskytuje dodatečnou bezpečnost a zároveň chrání pole nebo travnatý porost. Nejedná se o systém kontroly sjíždění svahu jako systém kontinuálního brzdění u nákladních vozidel a nenahrazuje neopotřebitelný systém kontinuálního brzdění. Celkově TBA zajišťuje bezpečnou a pohodlnou jízdu s přívěsem.
Dodatečná brzdná síla bez opotřebení
Hydraulická pomocná brzda traktoru Fendt 500 Vario Gen4 využívá stávající hydraulický okruh k vytvoření dodatečné brzdné síly při zpomalování nebo sjíždění kopce – zcela bez mechanického opotřebení. Pohodlně se aktivuje nožním spínačem nebo tlačítkem na loketní opěrce. To poskytuje výrazné zvýšení bezpečnosti, zejména při tažení těžkých nákladů. Zároveň se snižuje opotřebení provozní brzdy, což má za následek dlouhodobé nižší náklady na údržbu. Díky tomu je traktor vždy bezpečný a ovladatelný, a to i při náročných přepravních úkonech.
Systém kontroly tlaku v pneumatikách VarioGrip
Plně integrovaný systém regulace tlaku v pneumatikách Fendt VarioGrip se již používá ve více než 8 000 traktorech Fendt a zvyšuje celkovou produktivitu stroje. Tato osvědčená technologie je nyní k dispozici také ve Fendt 500 Vario Gen4. Optimálně nastavený tlak v pneumatikách snižuje prokluzování a tlak na půdu na poli, zvyšuje úrodnost půdy a trakci až o 8 %*. Také šetří až 8 % paliva*. Na silnici se výrazně snižuje valivý odpor a opotřebení pneumatik. Fendt VarioGrip je k dispozici pro přírubové i čepové nápravy.
*Univerzita aplikovaných věd Jižního Vestfálska, Zemědělská ekonomie, Soest
Kabina
Nastupte s úsměvem a pusťte se do práce – tak začíná den v kabině nového Fendtu 500 Vario Gen4. Prostorná kabina VisioPlus nabízí vynikající výhled všemi směry – ideální pro práci s čelním nakladačem. Sofistikovaný systém odpružení v kombinaci se superkomfortním sedadlem zaručuje maximální pohodlí a optimální ergonomii. Ve tmě poskytuje inovativní systém osvětlení GroundVision vzadu dobrou viditelnost při připojení nebo sledování sběrače řezanky nebo lisu, což zajišťuje bezpečný provoz i pozdě v noci. Ať už na slunci nebo pod světly světlometů, kabina Fendtu 500 Vario Gen4 nabízí pracovní prostředí, které potěší každého řidiče.
Kabina VisioPlus. Pohodlí, které inspiruje.
Velká část pracovního dne v zemědělství se odehrává na traktoru – o to důležitější je pracoviště, které nabízí více než jen funkčnost. Fendt 500 Vario Gen4 je vybaven velkorysým panoramatickým čelním sklem, které poskytuje působivý vertikální zorný úhel 77°. Ideální pro přesnou práci s čelním nakladačem, a to i nad hlavou, bez nutnosti kroutit se. Oblasti mimo přímý zorný úhel jsou spolehlivě pokryty elektricky nastavitelnými a vyhřívanými vnějšími zrcátky, stejně jako přední a zadní kamerou. Za deštivého počasí zajišťují stěrače čelního skla s úhlem záběru 300° perfektní viditelnost podběhů kol a prostoru přímo před traktorem. I ve tmě udržuje dobře navržené křížové osvětlení pracovních světlometů jasný výhled.
Zamlžená okna jsou minulostí: Vyhřívané čelní sklo z vrstveného bezpečnostního skla (VSG) zajišťuje neustálý jasný výhled. Nabízí také optimální ochranu před odlétajícími kamínky a díky dodatečné zvukové izolaci přispívá ke klidnému a příjemnému vnitřnímu klimatu.
-
77°
vertikální zorné pole
Prvotřídní pohodlí díky prémiovému sedadlu řidiče
V novém traktoru Fendt 500 Vario Gen4 nejde jen o sezení – jde o pohodlí na zcela nové úrovni. Díky paměťové funkci se vzduchem odpružené prémiové kožené sedadlo automaticky přizpůsobí profilu řidiče. Po optimálním nastavení je perfektní polohy sezení vždy dosaženo během několika sekund – pohodlné a ergonomické. Vzhledem k tomu, že terén na poli může být někdy nerovný, progresivní tlumení v kombinaci s nízkofrekvenčním odpružením zajišťuje efektivní absorpci nárazů a vibrací. Ergonomické detaily, jako jsou adaptivní boční opěrky a individuálně nastavitelná opěrka zad, včetně bederní opěrky a otočného adaptéru, podporují zdraví a poskytují znatelnou úlevu – zejména při dlouhých pracovních dnech. Koncept sezení doplňuje třístupňové vyhřívání a větrání sedadla a masážní funkce.
Kapota a zadní kamera
Pro obtížně viditelné oblasti kolem traktoru může být Fendt 500 Vario Gen4 vybaven digitální kamerou v kapotě a zadní kamerou. Díky vysokému rozlišení obrazu poskytují optimální výhled na oblast předního příslušenství a celou zadní část. Kamera v kapotě je stylově integrována do emblému Dieselross na kapotě, zatímco zadní kamera je diskrétně umístěna pod registrační značkou. Obě kamery zajišťují maximální viditelnost, bezpečnost a pohodlí, zejména při manévrování a připojování nářadí – ideální podmínky pro efektivní pracovní procesy.
Osvětlení oje GroundVision: Když se z noci stane pracovní den
Díky inovativnímu konceptu osvětlení GroundVision zůstává pracovní prostor za traktorem optimálně osvětlen i ve tmě. Dvě integrovaná světla v blatnících poskytují 1 700 lumenů – pro dobrou viditelnost prostoru zadního nářadí a maximální kontrolu při každém pohybu.
Systém svítí obzvláště při noční práci s rotačními branami nebo při sledování sběru píce na sběrných vozech či lisech. Cílené osvětlení prostoru zadního nářadí zajišťuje úplnou kontrolu, zvyšuje bezpečnost práce a zvyšuje produktivitu – a to i při dlouhých operacích do pozdních nočních hodin.
Jedna věc je jednoduchá: FendtONE
Práce s pracovní stanicí FendtONE v traktoru Fendt 500 Vario Gen4 je ještě příjemnější. Přístrojová deska s vysokým rozlišením a individuálně konfigurovatelný terminál nabízejí intuitivní uživatelské rozhraní, které lze dokonale přizpůsobit potřebám řidiče. Všechny ovládací prvky jsou ergonomicky integrovány do loketní opěrky – přehledně uspořádané, snadno dosažitelné a logicky definované. Multifunkční joystick a 3L joystick umožňují přesné ovládání s flexibilním přiřazením tlačítek. To usnadňuje každodenní práci nejen, ale také výrazně zefektivňuje. FendtONE onboard v traktoru se propojuje s FendtONE offboard v kanceláři a vytváří tak bezproblémové digitální pracovní prostředí – pro lepší přehled, kontrolu a pohodlí na každém poli.
Čelní nakladač
Fendt Cargo Gen 2 nastavuje nové standardy v obsluze čelního nakladače. Díky inteligentní technologii, nezávislému bloku ventilů až se třemi samostatnými ventily a přesnému ovládání pomocí křížové páky nebo joysticku 3L zvyšuje efektivitu při každodenním používání. Komfort, bezpečnost a ovladatelnost dosahují nové úrovně. Špičkový model Cargo 4.80 Profi nabízí maximální nosnost 2,4 tuny a výšku zdvihu 4,18 m a zaujme chytrými funkcemi, jako je funkce vážení a omezení výšky zdvihu. To zajišťuje vynikající výkon za všech podmínek.
Čelní nakladač Fendt Cargo
Druhá generace čelního nakladače Cargo zaujme svou sofistikovanou technologií, rychlou manipulací a vysokou úrovní bezpečnosti. Díky Cargo Lock, novému víceúčelovému spoji s automaticky se zavírajícím zástěrkou, a podpěrným nohám s ozubeným profilem, je obzvláště efektivní připojení a odpojení bez použití nářadí. Pro výměnu nářadí je kromě mechanického blokovacího mechanismu k dispozici také hydraulická možnost, kterou lze pohodlně zajišťovat a odjišťovat z traktoru v jakékoli poloze.
Čelní nakladač se ergonomicky ovládá pomocí křížové páky nebo volitelně pomocí joysticku 3L. Pro standardní aplikace byl výložník ve tvaru S optimalizován pro vynikající výhled a nízkou hmotnost. Citlivé komponenty, jako je technologie ventilů, zůstávají dobře chráněny a integrovány do rámu. Pro konfigurace s třetím ventilem nebo profesionální verzi je k dispozici výložník s vyšším příčným nosníkem pro bezpečné uchycení dalších komponentů. S příslušenstvím, jako je lžíce na lehký materiál, univerzální lžíce, paletové vidle, vidle na velké balíky nebo drapák na kulaté balíky, se Cargo Gen 2 jeví jako robustní, produktivní a dokonale sladěný s traktorem. U čelních nakladačů s třetím ventilem lze obzvláště efektivně ovládat další hydraulickou funkci na nářadí. To umožňuje současné zvedání, naklápění a například uchopení pomocí svěrky na balíky nebo drapáku.
Fendt Cargo 4.80 Profi
Čelní nakladač Fendt Cargo 4.80 Profi je vybaven řadou inteligentních funkcí a znatelně zjednodušuje každodenní práci. Patří mezi ně dynamická integrovaná funkce vážení, nastavitelné pracovní plochy a paměťová funkce pro polohy výložníku a nářadí. Funkce vibrací pomáhá s vykládáním, zatímco tlumení v koncových polohách snižuje ztráty materiálu. Při práci v tmavých oblastech optimálně osvětlují pracovní světla na výložníku pracovní plochu a příslušenství v jakékoli výšce. Čelní nakladač a jeho funkce lze intuitivně nastavit a ovládat pomocí 12" terminálu a 3L joysticku. Terminál navíc automaticky dokumentuje vážení a indikátor intervalu údržby vás informuje o zbývající době do další potřebné údržby – pro maximální kontrolu, pohodlí a produktivitu při každodenním používání.