Produkt přidán do košíku
Fendt 620 Vario: Silný čtyřválec s překvapivě nízkou spotřebou
Už při prvním seznámení s novou řadou Fendt 600 Vario nás zaujala jedna věc – rozvor kol 2,72 m, tedy úplně stejný jako u dnes již ikonických modelů 818 a 820 Vario. Namísto tehdejšího šestiválce však Fendt vsadil na čtyřválcový motor AGCO Power Core 50 o objemu 5,0 l, který pohání všechny čtyři modely této řady.
U testovaného modelu Fendt 620 Vario poskytuje tento motor výkon 154 kW (209 koní) a k tomu dalších 11 kW (15 koní) díky systému Dynamic Performance. Tento dodatečný výkon se aktivuje při vyšší zátěži přídavných agregátů (např. ventilátor, klimatizace), a to i ve chvílích, kdy traktor stojí. Oproti konkurenci jde o odlišný způsob navýšení výkonu.
Koncept nízkých otáček pochází z řady Fendt 1000 Vario. Motor se vstřikovacím tlakem paliva 2 000 barů a čtyřmi ventily na válec je vybaven hydraulickými zdvihátky, což vede k tiššímu chodu a nižšímu opotřebení. Při orbě s pětiradličným pluhem Lemken Juwel 8 s integrovaným kompaktorem zvládal traktor jet rychlostí 8 km/h při pouhých 1 350 ot/min – působivé!
Na brzdové stolici jsme naměřili výkon 146,9 kW při jmenovitých otáčkách a maximum 149,9 kW. Točivý moment dosahoval 885 Nm při 1 200 ot/min – více než kdysi Fendt 820 Vario TMS (871 Nm). Startovací moment 98 % není důvodem k obavám. Při náhlé zátěži (např. spuštění kultivátoru) software motoru a převodovky reaguje plynule.
Model Fendt 620 Vario využívá plynulou převodovku TA150 bez potřeby řazení dvou rozsahů jako u starších traktorů Fendt Vario. Spotřeba paliva odpovídá vyšším řadám – 229 g/kWh (+23,8 g/kWh AdBlue) při jmenovitých otáčkách a 221 g/kWh (+25 g/kWh) při maximálním výkonu.
V testu DLG Powermix ukázal Fendt 620 Vario výrazně lepší spotřebu ve všech cyklech. Ve smíšené práci a částečném zatížení je až o 10 – 15 % úspornější než testované konkurenční traktory. Hodnota 245 g/kWh je vynikající. Spotřeba AdBlue je sice vyšší (až 3 l/h), ale výfukové plyny se již nespalují pomocí EGR ventilu – ku prospěchu motoru.
Na rozdíl od Fendt 700 Vario Gen7 používá Fendt 600 Vario mechanicky poháněný ventilátor, který lze nahradit reverzibilním ventilátorem Hägele. Ten lze řídit z terminálu.
Při dopravním testu dosahoval model Fendt 620 Vario rekordních hodnot – 309 g/kWh při 40 km/h a 311 g/kWh při 50 km/h, kdy motor běžel při 1 350 ot/min tiše a plynule.
Nový systém automatického pohonu všech kol je vynikající – napomáhá snižovat dopady na půdu např. při otáčení na souvrati – funkce Pull in Turn. Hydraulický pohon pomáhá v zatáčkách, zmenšuje poloměr otáčení na 10,2 m. Řidič si může AWD a uzávěrku diferenciálu nastavit ručně.
Kabina je mimořádně tichá – jen 69,7 dB(A). Vyhřívané čelní sklo snižuje hluk o 3 dB. Ochrana filtru Cat. 4 je ideální například pro práci s postřikovačem. Filtry jsou přístupné obtížněji, ale stav je indikován na terminálu.
Ergonomie kabiny je na výši! Sedadlo od Isringhausenu se přizpůsobí tělu obsluhy. Funkce auto-parking není standardem, což je v této cenové třídě škoda – konkurence ji nabízí.
Hydraulika: průtok až 205 l/min, až 7 okruhů, zadní i čelní závěs mají odlehčovací funkci, vhodnou například pro přenos hmotnosti. Zvedací síla: zadní 8 325 daN, čelní 2 520 daN. K dispozici je systém VarioGrip s kompresorem o objemu 800 l.
Rozměry a hmotnosti: pohotovostní hmotnost 7 500 kg, celková 13 500 kg, užitečné zatížení 5 671 kg.
Technická data – Fendt 620 Vario
| Parametry | Hodnota |
|---|---|
| Výkon motoru (jmenovitý / max) | 154 kW / 209 k; 165 kW / 224 k při 1 900 ot/min |
| Točivý moment (max) | 885 Nm při 1 200 ot/min |
| Zdvihový objem | 5,0 l, čtyřválec AGCO Power Core 50 |
| Emisní norma | Stage V (DPF a SCR, bez EGR) |
| Palivová nádrž / AdBlue nádrž | 347 l / 36 l |
| Převodovka | Vario TA150, plynulá, 0,02–50 km/h |
| Vývodové hřídele | 540 / 540E / 1000 / 1000E (vzadu) |
| Hydraulika | 152 l/min (standard), 205 l/min (volitelně) |
| Zadní zvedací síla | až 9 576 daN |
| Čelní zvedací síla | až 4 122 daN |
| Kabina – hlučnost | 69,7 dB(A) |
| Poloměr otáčení | 10,2 m |
| Pohotovostní / celková hmotnost | 7 500 kg / 13 500 kg |
| Povolené zatížení náprav (P/Z) | 6 000 / 10 000 kg |
| Užitečné zatížení | 5 671 kg |
| Rozvor / světlá výška | 2,72 m / 43,5 cm |
Hodnocení podle oblastí (školní známky)
| Oblast | Hodnocení | Poznámka |
|---|---|---|
| Motor a výkon | BB | Nízká spotřeba, vysoký točivý moment při nízkých otáčkách |
| Převodovka a ovládání PTO | BB | Plynulý chod, 4 rychlosti PTO, bez nutnosti řazení rozsahů |
| Podvozek a odpružení | BB | Výborné odpružení, vysoké užitečné zatížení |
| Hydraulika a závěsy | BB | Silná hydraulika, možnost odlehčení, až 7 okruhů |
| Kabina a komfort | B | Výborné ticho a výhled, ergonomie velmi dobrá, ale delší načítání terminálu |
| Údržba a servis | B | Ukazatel zanesení filtrů, složitější přístup při čelním nakladači |
| Celková spotřeba paliva | BB | Špičkové hodnoty v dopravě, velmi dobré v poli |
Známkování: BB = velmi dobré, B = dobré, Z = průměrné, E = podprůměrné, EE = slabé
Zpět na seznamNávštěva výrobního závodu Fendt v Marktoberdorfu: Technika, inovace a společné zážitky
Začátkem prosince se 22 zákazníků z celé České republiky spolu s obchodními zástupci ze všech poboček Agromex vydalo do německého Marktoberdorfu, domovského města značky Fendt. Dvoudenní program přinesl nejen detailní pohled do výrobního…
Weidemann a Kröger na veletrhu Agritechnica 2025
Vedle značky Fendt se na veletrhu Agritechnica 2025 v Hannoveru úspěšně prezentovaly také další značky z portfolia Agromexu – Weidemann, specialista na manipulační techniku, a Kröger, renomovaný německý výrobce transportní techniky.…
Fendt a Agromex na veletrhu Agritechnica 2025
Fendt na německém mezinárodním veletrhu Agritechnica 2025 v Hannoveru zazářil. Inovace, ocenění a silné české zastoupení v režii Agromexu. Úspěchy a ocenění značky Fendt Na největším světovém veletrhu zemědělské techniky…
Akční ceny na obalový materiál do 31. 3. 2026
Využijte akční ceny na obalový materiál od Fendt pro svinovací a kvadratické lisy. Pořiďte si sítě, motouzy a senážní fólie za zvýhodněné ceny. U Fendt neponecháváme nic náhodě. Každý detail každého stroje od počátečního návrhu až po…