15.01.2021

Nové nakladače Weidemann 1390

Renomovaný německý výrobce manipulační techniky Weidemann přinesl za poslední rok řadu nových modelů. Také na našem trhu populární kloubový nakladač Weidemann 1380 se na podzim loňského roku dočkal svého nástupce. Je jím model 1390, který kromě řady technických inovací vyniká zcela novým designem značky, který známe již z modelů 9080, 9585 T a T 4512.
Nová řada nakladačů sází na praxí prověřené přeplňované vznětové motory Yanmar o výkonu 18,4 – 40,1 kW (25 – 55 k). Nakladače disponují provozní hmotností 2740 – 3040 kg v základním provedení a překlopným zatížením 1310 – 2100 kg.
Nové modely nabízí různé typy výložníku s maximálním dosahem na čepu nářadí ve výši 3400 mm. Výložník může být vybaven klasickou P kinematikou, nebo kinematikou PZ se zvýšenou trhací silou.
Nakladače využívají hydrostatického pohonu pojezdu se 2 rozsahy pojezdu a maximální konstrukční rychlostí 20 nebo 30 km/h. Jedná se o novou generaci pojezdu s elektronickou regulací, která nese označení ecDrive. Obsluha má k dispozici různé pracovní režimy – AUTO, který umožňuje plné využívání výkonového potenciálu stroje. Dále pak režim ECO, díky kterému pracuje motor při přejezdech ve snížených otáčkách a režim M-DRIVE. V tomto režimu nastavíme otáčky motoru na požadovanou úroveň a pedálem pojezdu regulujeme rychlost podle aktuálních podmínek.
Pro práci s nářadím slouží režim REGULACE TAŽNÉ SÍLY. V daném případě nastavíme opět otáčky motoru, pedálem pojezdu nebo prostřednictvím tempomatu nastavujeme rychlost pojezdu. Za daných okolností můžeme nastavovat prostřednictvím palubního počítače pojezdovou rychlost od 0,1 km/h. Takové možnosti využijeme především při práci nejen s mulčovací technikou.  
V závislosti na pracovních podmínkách nabízí nakladače Weidemann 1390 volbu mezi pevným rámem opatřeným střechou, sklopným rámem včetně ochranné stříšky, známé jako systém EPS a nechybí komfortní prosklená kabina s klimatizací.
Samozřejmostí je osvětlení nutné k provozu na pozemních komunikacích a dalšího příslušenství nutného pro homologaci a vydání technického průkazu.


1/5